Canada-Norwich.reismee.nl

Day 2: Kindergarten

Terwijl jullie de nacht in gaan, hoop ik nog een hele avond voor me te hebben. Vandaag ben ik begonnen in kindergarten (groep 1 en 2). Wat een verschil met Nederland is dat, zeg! De kinderen moeten hier echt gewoon heel veel leren achter tafels en er is maar relatief weinig speltijd. In het Nederlandse onderwijs zou dit totaal niet gewaardeerd worden, maar de kinderen hier vinden het de normaalste zaak van de wereld en doen gewoon echt alles wat hen gevraagd wordt! Vandaag moesten ze desound'h' leren. Ze leren hier nog geen letters, maar klanken. Dit om ze goed voor te bereiden op grade 1 (groep 3). Ook al heb ik gekozen voor het oudere kind, toch blijven deze kleuters mij trekken. Ik heb vandaag enorm genoten van ze!

Vanavond hoop ik met Mike en Miranda te vertrekken naar St. Catherines voor een verjaardag. We hopen dit weekend ook daar te verblijven. Het ziet er naar uit dat morgen het weer net zo mooi weer wordt als vandaag (een heerlijke koude, maar zonnige herfstdag!). Dan hopen we naar de Niagara Falls te gaan! Ik zie er erg naar uit om het allemaal daar weer eens te zien!! Na het weekend hoop ik het met jullie te delen. Goed weekend allemaal!

Reacties

Reacties

Hanneke

Ha Gertrude,

Leuk om je verhalen te lezen!! Ga je ook al zelf lessen geven? En hoe was het bij de Falls? Veel plezier!

Groetjes, Hanneke

Jorina

Ha,

Jij moet wennen aan het Nederlands, wij aan het Engels :-P

Mooi dat alles goed bevalt!
Ga je nog lesgeven in het Engels?
Een goede tijd hè!

See you later,
Jorina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!