Canada-Norwich.reismee.nl

Aankomst

Hallo allemaal,

Nu bericht vanuit Canada! Het is hier nu woensdagmorgen en ik heb vandaag heerlijk een dag om bij te komen van de reis. Gister dacht ik nog dat het zou meevallen met de jetlag, maar nu voel ik het toch wel...

Wink
De reis is heel soepel verlopen! Zowel de douane in Nederland als in Canada deed totaal niet moeilijk. De vlucht zelf verliep ook héél relaxed. We hadden wat last van turbelentie, maar dat veel alles mee in vergelijking met de verwachtingen van storm etc.! Verder heb ik een leuke ontmoeting met een Afrikaans gezin gehad: als eerste wilde een jongeman graag mijn telefoon lenen om zijn vader in Canada te kunnen mailen dat ze er aankwamen. Vervolgens kwam een meisje naast me zitten die mijn telefoon ook wel erg interessant vond en er foto's mee wilde maken! Ze waren erg vriendelijk en ook wel een beetje erg vrij ;) maar dat gaf niets. Ik ben van mezelf ook best wel een beetje nieuwsgierig dus zo kwam ik ook achter hun verhaal! In het vliegtuig zaten een hele grote groep Afrikanen (als ik het goed begrepen heb kwamen ze uit Ghana); al deze mensen immigreren nu naar Canada. Om iets van een totaal andere cultuur mee te maken, hoefde ik dus helemaal niet naar een Afrikaans land o.i.d.!
Tongue Out
Het vliegtuig vertrok wel wat later waardoor ik later aankwam op Toronto, maar als je alleen bent, gaat alles best heel snel en toen ik ook mijn grote koffer te pakken had, wist ik niet hoe snel ik naar Miranda moest gaan! Zo'n reis is leuk, maar na 15 uur is het wel weer genoeg...

Met Miranda (vriendin waar ik deze weken verblijf) zijn we naar Norwich gereden; zo'n anderhalf uur van Toronto vandaan. Het voelde echt een beetje als thuiskomen om door het Canadese landschap te rijden. Ook het Engels praten valt niets tegen, al merk ik nu wel waar de zwakke punten liggen (vooral die werkwoorden in de verschillende tijden hé..). Gisteren zijn we ook even naar de dichtsbijzijnde winkels geweest en langs de school gereden! Het is erg leuk om te zien dat ik echt in een gebied zit waar veel invloeden vanuitHollandzijn terug te vinden. Er is een specialeDutch store en ook kleding vanuit Nederland is hier te koop. Verder is het leuke dat aan het eind van de straat waar ik verblijf een échte Tim Hortons zit..! Díé gaat ik zeker nog eens van de binnenkant zien! ;p Vandaag hoop ik nog meer van de omgeving te bekijken, foto's te maken en naar de Flower & Gift shop waar Miranda werkt, te gaan! Ze hebben speciaal een fiets voor mij geregeld, want dat ben ik gewend natuurlijk.. ;)

In Nederland schijnt het koud te zijn!! Nou, hier nu ook best wel.. gister regendag gehad, maar vandaag een heerlijk rustig herfstdagje! Check de foto's en ik hoop deze blog zo om de tijd een beetje bij te houden! Morgen begint de stage waar ik enorm naar uitkijk!!

Smile
Take care of yourself and have a good day!

Reacties

Reacties

Hanneke en Jorina

Leuk om te lezen!! En Tim Hortens kun je niet mislopen he ;) Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!