Canada-Norwich.reismee.nl

Last day at school

Terwijl de kinderen van grade 4 een Kerkgeschiedenis test aan het maken zijn, heb ik tijd om te vermelden dat het vandaag mijn laatste dag op de Rehoboth Christian School is! Vandaag ben in in grade 4. Ontzettend leuke leeftijd ook weer, zo rond de 9 jaar. De kinderen vroegen of ik les ging geven, maar helaas.. ik kom niet meer terug. In ieder geval niet dat ik weet! ;-) Met een aantal leerkrachten gaan we nog wat muziek maken na schooltijd, dus heb ik mijn dwarsfluit mee naar school genomen. Alle kinderen leren hier blokfluit spelen vanaf grade 3.Tijdens de muziekles vanmorgen kwam mijn fluit heel goed van pas. De kinderen vonden het prachtig; zo'n speciale fluit! In Holland wordt lang niet altijd de dwarsflluit meer gewaardeerd (vaak hoor je: "oh, alle meiden spelen al dwarsfluit"), maar hier in Canada houden ze van muziek en vinden ze elk instrument bijzonder. De principal kwam even later de klas binnen en vroeg of ik mijn fluit wilde meenemen naar grade 5, want daar moest hij muziekles geven. Het was prachtig om zo een bijdrage te kunnen leveren aan de muzieklessen deze morgen.

De andere dagen heb ik doorgebracht in grade 2. Het was echt genieten met de kinderen. In ben nu in drie verschillende groepen geweest in die paar weken, maar met elke groep was er wel een leuke band. Kinderen zijn erg open en maken graag praatjes. Alle dagen in grade 2 mocht ik ook lesgeven. Van te voren niet gedacht dat ik zoveel les kon geven! Natuurlijk bestond dat vooral uit de lessons uit de methode en planning van de teacher, maar voor mij was het een goede practicing om les te geven in een andere taal en in een ander onderwijssysteem. (Nieuwe foto's zijn weer te zijn van lesgeven afgelopen week.)

Morgen zal de Action Sale zijn. Het schijnt een grote en gezellige dag te zijn waar veel mensen op af komen. het mooie is dat al het geld voor de school is. Gisteravond hebben we met de Van Manen family zo'n 60 applepies voor de Action Sale gebakken! Zondag blijven we weer over in Norwich en dan is het maandag... back home...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!