Canada-Norwich.reismee.nl

Over de helft!

Wat gaat de tijd toch snel. Ik ben al over de helft met mijn weken hier in Canada. Voor ik het weet zit ik weer in Nederland (waar ik ook naar uitkijk!).

Dinsdag, 4 november 2014, was de tweede dag van de ProfessionalDevelopmentdagen. 's Ochtends was er een training voor sommige leerkrachten. Andere leerkrachten kregen tijd om de oudergesprekken voor te bereiden (die ook deze week plaatsvinden) of om de lessen voor volgende week voor te bereiden. Ik heb deze tijd benut om verder aan mijn onderzoek te werken. 's Middags vonden er weer anderemeetingsplaats. Als eerste zijn demiddle school teachers bij elkaar gekomen om ervaringen te delen met de Activboard die zij gebruiken. Nog niet alle leerkrachten gebruiken zo'n digibord, maar degene die 'm gebruiken zijn er blij mee. Wel viel me gelijk op dat de scholen in Nederland er een stuk verder mee zijn. Bijna bij alle lessen wordt het digibord ingezet, terwijl deActivboard hier nog niet echt effectief gebruikt wordt. Tijdens het tweede gedeelte van de middag mocht ik aanwezig zijn bij dereview van de methode voormiddle school. De problemen die leerkrachten van de onderbouw ondervonden met de methode die ze gebruiken, hadden de bovenbouwleerkrachten ook. Net zoals je vaak in Nederland ziet, vormen de zwakke rekenaars het grootste 'probleem'. Het is en blijft dan de uitdaging om dit niet meer als een probleem te zien, maar er juist op een positieve manier mee op te gaan. De leerkrachten hier steken ook enorm veel tijd in de zwakke rekenaars!

Woensdag, 5 november 2014, was de laatste dag van deProfessional Development. Deze hele dag stond in het teken van Identiteit. Als eerste krijgen we een 'rondleiding' op de website die alle christelijke/reformatorische scholen in Amerika en Canada kunnen gebruiken. Op deze site zijn allerlei documenten te vinden die de leerkrachten van verschillende scholen met elkaar delen. Weer mooi om te zien hoe de christelijke scholen hier het hoofd boven water proberen te houden! Ze doen er alles aan goed om onderwijs te geven met eigen geld en kwaliteit, terwijl depublics schoolser met het geld van de overheid wel komen... Voor mijn onderzoek was het ook heel waardevol om te zien dat identiteit een heel belangrijk onderdeel is voor de Rehoboth Christian School. Trainings and discussionsvoor de leerkrachten zijn dan ook nooit weggegooid!

In Nederland is het gisteren Dankdag geweest (met uitzondering voor mijn Zeeuwse vrienden;)). In Canada hebben ze Thanksgiving al een aantal weken geleden gehad. Vandaag en morgen zijn vrije dagen voor de hele school! Volgende week mag ik weer een aantal lessen geven, dus dat wordt vandaag voorbereiden. :) Morgen hoop ik in Toronto bij Sherway Gardens te gaan shoppen met twee van mijn Canadese vriendinnen hier. Het weekend is ook alweer volgepland. Zaterdag opnieuw dagje Toronto en misschien wel een bezoek aan de CN Tower! De zondag hopen we weer over te blijven in St. Catherines.

Reacties

Reacties

Hanneke

Heee,

Leuk zulke dagen! Handig voor je onderzoek ;) Wat voor lessen heb je allemaal gegeven?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!