Canada-Norwich.reismee.nl

Nog één week...

Nog één week... ik weet nu al dat ik mijn tijd hier ga missen! Hoewel ik sinds vorige week flink verkouden ben (keelpijn/griep), heb ik toch nog veel kunnen doen de afgelopen dagen.

Vrijdag, 7 november 2014, ben ik met twee vriendinnen naar Toronto gegaan. Alleen de rit daar naartoe is al een uitje. Ik geniet echt van de omgeving hier; er is zoveel te zien! Het is ook prachtig om vanuit het rustige landschap zo beetje bij beetje de drukke stad Toronto in te rijden. Tegen het einde van de ochtend zijn we naar een shopping mall gegaan; Square One. Een groot winkelcentrum. Het leukste vond ik de echte Canadian winkels waar je kleding kunt kopen metCanadian roots. We hebben ons een hele dag vermaakt en gingen uitgeput terug naar 'huis'. Deze dag raakte ik ook mijn stem kwijt door de verkoudheid. Eigenlijk moest ik vroeg mijn bed in, maar 's avonds kwam er nog familie over en was het erg gezellig. Dat werd een erg kort nachtje...

Zaterdag, 8 november 2014, zijn we (Mike, Miranda en ik) 's ochtends om half zeven vertrokken naar Ancaster. Mike en Miranda verwachten hun eerste kindje en daarom gingen we als eerste naar Mom's to Mom's, een soort verkoping/sale met allemaal baby/kinderspullen. Later op de ochtend zijn we doorgegaan naar Toronto en zijn we gestart bij de CN Tower! Bovenin de Tower hebben we geluncht; dat was echt geweldig! Langzaam ging dat gedeelte van de toren rond en was heel de stad te zien.
Na de lunch kwamen de vrienden uit St. Catherines om mee te gaan naar het Aquarium in Toronto. Dit aquarium is er nog niet zo lang en het was er dan ook verschrikkelijk druk! Gelukkig konden we alle soorten vissen goed zien en het was het waard om naar toe te zijn geweest.. Tegen het einde van de middag zijn we naar een oud stadsgedeelte van Toronto gegaan. Daar waren allemaal hele leuke winkeltjes, maar gigantisch duur. Het was meer gewoon leuk om door de stenen straatjes te lopen (de vrienden herinnerden mij aan Holland!;)). Daar hebben we koffie gedronken ensuppergehad. Zo zat ons dagje weer helemaal vol en was ik blij toen we terug gingen.. maar, we moesten nog zo'n anderhalf uur rijden naar St. Catherines, dus viel ik maar in slaap in de auto... ;-)

Zondag, 9 november 2014, zijn we dus weer overgebleven in St. Catherines. Voorlopig mijn laatste weekend hier, maar ik hoop zeker (als het kan) weer eens terug te komen. Hier ligt toch een belangrijk deel van mijn leven en het voelt steeds weer als thuiskomen! :) 's ochtends preekte de dominee uit 1 Koningen 20 en 's avonds Zondag 10. Ik ben erg blij dat de preken zo goed te volgen zijn. Zo zijn de zondagen hier ook nog waardevol!

Maandag, 10 november 2014: Om half vijf ging de wekker.. op naar Norwich! Ik mag weer verder met mijn stage lopen in grade 2c. Vandaag heb ik mijn les gegeven over Holland en de Tweede Wereldoorlog aan de hand van het boek 'The Lily Cupboard, a story about the Holocaust'.Deze les kwam erg goed uit, omdat het morgen (November 11th) Remembrance Day is. De kinderen van deze groep gaan morgenvoor het eerst echt bewust de omgekomen Canadese soldaten herdenken en daarom was het goed om vandaag het één en ander uit te leggen. Voor de kinderen maakte het niet uit dat ik bijna geen stem had! Ze vonden de oorlogsfeiten indrukwekkend en daarnaast waren ze razend enthousiast voor alles wat met Holland te maken had. Met een kleurplaat van een molen aan het einde van de les waren ze zelfs zo blij! Wat een dankbaar werk is leerkracht-zijn dan...

Reacties

Reacties

Andra

Jaaa, Gertrude komt al bijna weer terug! vind het echt leuk om steeds je verhalen te lezen. Leuk dat je daar zoveel doet en overal heen gaat, zo zie je lekker veel.
T lesgeven gaat goed dus begrijp ik. Gaat t lekker met je orde enzo? ik zie je bijna weer!
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!