Canada-Norwich.reismee.nl

Een week voorbij!

Dag allemaal!

Het is alweer een aantal dagen geleden dat ik een verhaal heb geschreven, daarom nu maar weer eens! Vandaag is mijn eerste week voorbij.. het lijkt wel alsof ik hier al weken ben! Er gebeurt op één dag ook zoveel. Afgelopen vrijdagavond zijn we naar St. Catherines vertrokken voor het hele weekend. 's Avonds hebben we een campfire met jongeren uit St. Catherines gehad. Het was erg gezellig om iedereen na al die jaren weer te ontmoeten! Zaterdagmorgen zijn we ook nog langs bekenden gegaan en heb ik een kijkje mogen nemen in de school die de gemeente in St. Catherines heeft gekocht! Het was echt prachtig om te zien hoe zo'n 25 vrijwilligers aan het werk daar waren op de school helemaal op te knappen. We zijn de rest van de zaterdag nog naar Ball's Falls en de Niagara Falls geweest. Het was dus een goed gevulde dag met veel mooie herinneringen weer. Ook de zondag was erg fijn om weer in St. Catherines te zijn.

Maandagmorgen zijn we vroeg vertrokken vanuit St. Catherines naar Norwich. Ik mocht weer de dag doorbrengen in Kindergarten. Deze dag zal ik nooit vergeten, maar dat is dit keer om een heel verdrietige reden... tijdens de pauze was er een jongen (met hartproblemen) aan het spelen in deplaygrounden viel op de grond. Toen bleek dat hij niet meer ademde is heel gauw911 gebeld en moest hij naar het ziekenhuis. Daar hebben ze nog van alles geprobeerd, maar de jongen is overleden. De school is in groot verdriet nu en het is heel heftig om zoiets mee te maken. De week hier op school verloopt dus nu ook wat anders. Vanmorgen (dinsdag) zijn we eerst met héél de school in de kerk begonnen om met elkaar stil te staan bij het overlijden van een leerling. De rest van de dag verliep verder gewoon en mocht ik nog het boek 'The Windy Day' lezen met de kids. Ze vonden het erg leuk, omdat het juist vandaag ook eenwindy daywas! We hebben met elkaar gepraat over het verhaal, over de herfst en over hun eigen ervaringen. Het leuke van deze leeftijd is dat ze heel makkelijk over een onderwerp kunnen praten! Het viel me trouwens op dat deze kinderen zich goed concentreren op het verhaal. Ik heb wel eens kleuters meegemaakt die ineens met hele andere verhalen kwamen! Dat kan natuurlijk ook aan mijn lesgeven gelegen hebben ;), maar toch..

Morgen hoop ikMath te geven! Het zal gaan over de shapes 'circle' en'rectangle'.Ben benieuwd!! Het is dan al weer woensdag.. op de helft van de week! De rest van de week zal ik vooral bezig zijn met stage. Vrijdag heb ik wel eenday off, vanwege de begrafenis van die leerling. Aanstaande zaterdag zou er een grote verkoping zijn voor de school, maar die is nu verschoven naar twee weken later. Zo zie je maar, je kan alles plannen, maar het kan zo ineens anders lopen...

Ik zie uit naar de reacties! :)

Reacties

Reacties

Jorina

Hee!

Wij hebben ook het verdrietige gehoord. Er wordt op school regelmatig over gesproken. Zeer ingrijpend! Kende jij die jongen?

Wauw, goed bezig jij! Heb jij niet dat je vaak de juiste woorden niet kan vinden?
Morgen hoop ik met mijn groep (grade 3) naar een museum te gaan en vrijdag hoop ik gym te geven. Ik ben heel benieuwd!
Ik heb meestal drie leerkrachten in de groep. 2/3 kinderen hebben intensieve begeleiding. Dus het is wel spannend dat er zoveel volwassenen bij zijn! Maar we zullen het zien ;-)

Succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!