Canada-Norwich.reismee.nl

Kindergarten/ Grade 2

Mijn eerste volle schoolweek is achter de rug. Zoals ik in mijn vorige verhaal al schreef, heb ik woensdag mijn les Math gegeven. Het was ontzettend leuk om te doen! Ook heel fijn om met de jongere kinderen te beginnen; voor kleuters hoef je niet zo gauw zenuwachtig te zijn.

Wink
De kinderen deden tijdens het gesprek over 'circles' en 'rectangles' enthousiast mee! Na een tijd moesten de kinderen aan de tafel oefenen met decolorsenshapes. De laatste opdracht bestond nog uit het oefenen van het schrijven van de 3. Toen kwam ik erachter dat ik echt met jonge kinderen had te maken! Ik legde in een aantal stappen uit wat ze moesten doen (zoals ik gewend ben in de bovenbouw), maar dat was niet genoeg. De leerkracht legde mij toen uit dat ik ook foute voorbeelden moest geven (hoe je een 3 dus niet moet schrijven). Gelukkig leer je van fouten het meest en neem ik dit weer mee voor in het vervolg! Woensdag moest ik (helaas) afscheid nemen van 'mijn' Kindergarten klas. Woensdagmiddag ben ik begonnen in grade 2c (groep 4).

Donderdagochtend mocht ik een kijkje nemen in pre-school. Deze school is daar dit jaar voor het eerst mee gestart. Kinderen die vier jaar zijn mogen dan voor een ochtendje naar school komen! Wat een verschil was dat met Kindergarten, zeg!! Ze zitten echt in de fase van het wennen aan school gaan en algemene regels leren. In Kindergarten zijn ze duidelijk al verder in hun ontwikkeling en kunnen ze veel meer aan, zoals het aanleren van letters. Donderdagmiddag ben ik weer teruggegaan naar grade 2. De kinderen zijn duidelijk toe aan de November break volgende week. Ik heb de klas weer goed kunnen observeren en ben me aan het orienteren op een aantal lessen die ik in deze groep hoop te gaan geven. Qua werk lijkt het soms nog op wat ze bij ons in groep 3 moeten doen, maar dat komt misschien omdat we nog maar in de eerste helft van het schooljaar zitten.

Vandaag had dus de hele school eenday off en vanmorgen was de begrafenis van de leerling die afgelopen maandag is overleden. Het was indrukwekkend op met zoveel mensen, kinderen en studenten bij elkaar te zijn. Het grijpt ook erg aan dat het wel blijkt dat ook jonge mensen kunnen sterven!
De rest van deze dag doe ik even rustig aan. Straks hoop ik samen met Miranda nog wel door de Mennonieten buurt te rijden! Morgen hopen we ook naar St. Jacobs te gaan; de markt van de Amish/Mennonieten. Ik geniet van alles wat ik hier zie en hoop dat ook de komende twee weken nog te doen!!

(Ook zijn er weer nieuwe foto's online!)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!